Arbetsgivares bästa sparknep är att ta väl hand om sina anställda. Genom att boka företagsmassage i Stockholm förebygger man problem med axlar och rygg.
Verkstaden hade många års erfarenhet vilket innebar att många kunder valde att anlita dem. Företagets ägare var duktig på att hålla i slantarna, något som märktes när arbetsbördan blev hög. Personalen fick ont i både axlar och rygg och sjukskrev sig allt oftare vilket inte var bra alls för företagets ekonomiska utsikter.
Det var hans kontorist som uppmärksammade honom på att det inte alltid var till fördel att hålla i slantarna. Ibland behöver man satsa för att få något tillbaka. Bland annat tyckte hon att de anställda skulle få massage för att bättre klara sina arbetsuppgifter. Det var först när hon pratade sjukskrivningskostnader som han reagerade.
Företagsmassage på prov
Smart som kontoristen var hade hon givetvis redan innan chefen frågade hittat ett företag som erbjöd företagsmassage i Stockholm. Men hon hade även förstått att idén måste komma från honom. Därför hade hon lagt ut lite trevare och information här och där för att få honom att fastna på kroken.
Så bar det sig inte bättre än att han en dag ropade in henne på sitt kontor. Han ville att hon skulle ta kontakt med företaget och boka in dem några gånger för att prova på tjänsten. Något som hon gjorde med det samma. Det dröjde inte länge innan resultatet visade sig. Personalen verkade gladare och sjukskrev sig inte lika ofta. Chefen skröt gärna om att hans idé hade fått en så fin effekt.