Kategorier
Företag

Rusta och matcha är ett bra alternativ till att försöka ensam

Rusta och matcha är precis vad det låter som. En möjlighet för dig att rusta upp dig inför nytt arbete på ett sådant sätt att det matchar dig och företaget.

Att stå till Arbetsförmedlingens tjänst innebär att du ska söka jobb varje dag. Så länge du inte hittar ett passande jobb kommer du att få en viss form av ersättning. Det gäller även om du inte får det du sökt, trots att det verkligen skulle passa dig alldeles utmärkt.

Har du ingen framgång på länge kan det vara dags att få lite extra hjälp i olika former av insatser från Arbetsförmedlingens sida. Men du kan även börja fundera själv på om du ska ta en helt annan väg. Kanske är det dags för dig att börja med något helt nytt.

Rusta och matcha är en tjänst som Arbetsförmedlingen använder

Du kan använda dig av Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha för att få fler och kanske till och med lite bättre möjligheter att skaffa dig ett jobb. Om inte ett jobb så i varje fall en bättre sysselsättning än den du har nu. Varför inte ta och studera för att lära dig något nytt?

Det här kan bli ditt livs resa och nya dörrar kommer att öppna sig istället för de som tidigare har stängts framför näsan på dig. Vem vet vart det kommer att bära hän. Är du det allra minsta äventyrlig kanske det här är din bästa chans att ta reda på det.

Kategorier
Ekonomi

Löneoutsourcing – Minska stressen och fokusera på verksamheten

Vad är löneoutsourcing och hur kan det hjälpa ditt företag? Låt oss ta en titt på fördelarna med att anlita ett företag med expertis inom lönehantering.

Minska stressen med löneoutsourcing

Att hantera löner och bokföring kan vara en tidskrävande och stressande uppgift för företagare. Men genom att outsourca denna arbetsbelastning kan du minska din stressnivå och fokusera på att driva och utveckla din verksamhet. Löneoutsourcing är en vanlig företeelse bland företag i alla storlekar och det finns många företag som specialiserat sig på att hjälpa företag med deras lönehantering.

Vad är löneoutsourcing?

Löneoutsourcing innebär att du anlitar ett utomstående företag för att hantera lönehanteringen. Det kan verka läskigt att anförtro ett annat företag med en så viktig uppgift, men det finns många kvalificerade företag som har många års erfarenhet av att hantera lönehantering för företag.

Fördelar med löneoutsourcing

En av de största fördelarna med att outsourca din lönehantering är att du kan minska din arbetsbelastning och fokusera på att utveckla din verksamhet. Dessutom kan du spara tid och pengar genom att anlita en expert som har kunskap och erfarenhet av att hantera lönehantering för företag.

Konsulter med hög kompetensnivå

Löneoutsourcingföretag kan erbjuda högkvalificerade konsulter med expertis inom lönehantering. Dessa konsulter kan hjälpa dig med alla delar av din lönehantering, inklusive sjukrapportering och löneberäkningar. De kan också säkerställa och upprätthålla en strukturerad ordning för din lönehantering, vilket gör det lättare att se över och kontrollera lönerna. Efter att arbetet med löner är klart, kan de hjälpa till med att skriva lönerapporter.

Besök outsourcinglön.nu för att läsa mer.

Kategorier
Annat

Rusta och matcha i Huddinge – Ett Värdefullt Verktyg för Att Hitta Arbete

Att söka arbete kan vara en utmaning för många. Ibland kan det vara svårt att hitta rätt jobb eller att få foten in i rätt bransch. Detta är där rusta och matcha kommer in i bilden. Arbetsförmedlingen erbjuder denna tjänst för att hjälpa arbetssökande att hitta passande jobb och få den extra hjälp som kan behövas i jobbsökandet.

För vissa arbetssökande kan det vara lätt att hitta ett jobb medan andra kan uppleva en betydligt större utmaning. Det betyder dock inte att personen i fråga kommer att göra ett sämre jobb när de väl har anställts. Det kan bara betyda att de behöver lite extra hjälp för att komma fram till anställningsmöjligheterna.

Om du behöver extra hjälp i din jobbsökning, kan rusta och matcha i Huddinge vara precis vad du behöver. Som arbetssökande har du inte själv möjlighet att avgöra om du behöver hjälpen eller inte. Istället är det Arbetsförmedlingen som avgör detta. De har dock flera olika leverantörer av tjänsten som du kan välja mellan.

Att välja rätt leverantör av rusta och matcha

Vilken leverantör du kan välja för tjänsten rusta och matcha beror på var du bor. De olika leverantörerna kan ha olika arbetssätt och de kan även specialisera sig på olika branscher. Om du vet vilken bransch du vill jobba inom kan du välja en leverantör som specialiserar sig inom det området. Om du däremot inte har någon specifik bransch i åtanke kan du välja en leverantör med bredare kunskaper.

Du är inte tvungen att välja en leverantör själv. Om du inte gör ett eget val kommer leverantören att väljas utifrån var du bor. Det är dock en bra idé att titta på vilka alternativ du har, så att du får den hjälp du behöver och vill ha.

Kategorier
Annat

Stora fördelar med fastighetsboxar

Bor du i en fastighet där du och dina grannar har brevlådor på dörrarna? I så fall så finns all anledning att börja fila på en motion till styrelsen om att investera i fastighetsboxar. Fler och fler BRF:er har tagit steget mot fastighetsboxar och med detta också skapat en bekvämare, smidigare och säkrare vardag för de som bor i fastigheterna.

Fastighetsboxar är framtiden, men det betyder inte att dessa endast passar i mer moderna fastigheter. Tvärtom: man kan välja mellan väldigt många olika storlekar, färger och designer och genom detta också hitta en lösning som går i linje med den arkitektoniska stil som finns i fastigheten – oavsett hur denna ser ut. Man kan idag se att fastighetsboxar används i allt från moderna nybyggen vidare till klassiska fastigheter på Östermalm i Stockholm.

Fastighetsboxar ökar säkerheten

Det finns flera fördelar med att investera i fastighetsboxar och ställer man denna lösning mot dörrar med brevlådor så finns det nästan bara plustecken att summera. Visst, det kommer en kostnad, men den bör definitivt ses som en investering.

Byter man ut de vanliga ytterdörrarna mot säkerhetsdörrar – vilket rekommenderas – så skapar man ett trapphus där varje lägenhet blir säker. Ett exempel på detta handlar om brandrisken. Skulle det börja brinna i trapphuset så blir brevinkastet en svag punkt. Röken tar sig snabbt in genom springan och med detta så kan också värdefull tid försvinna innan räddningspersonal är på plats. Säkerhetsdörrar stänger ute all rök och ger med tid för evakuering.

En annan fördel med fastighetsboxar och säkerhetsdörrar är att de även stänger ute oljud. En granne som spelar musik sent på kvällen blir genom detta en icke-fråga. Det skapar en trevligare atmosfär.

Fastighetsboxar är snygga och funktionella

Säkerheten är även viktig sett till att risken för inbrott minimeras genom att brevinkastet tas bort. Det är ofta den enkla vägen in i en bostad för en mer förslagen tjuv. Fastighetsboxar – där brevbäraren lägger brev och paket – är i stort sett omöjliga att forcera och de tillverkas i gediget material där ett stort fokus lagts på en säker låsfunktion: dina brev är säkra i boxen.

Dessutom så innebär det också att många paket kan lämnas direkt i din box och att du slipper springa till ett ombud för att hämta ut de varor du beställt. Din vardag blir enklare och ett annat exempel på detta är att du skapar en naturlig rutin där du tittar igenom din box när du lämnar fastigheten – och gör detsamma vid hemkomsten.

Fastighetsboxar skapar en snygg och trivsam miljö i trapphuset. Det ger ett bra första intryck för gäster och det bidrar till en bättre grannsämja. Har ni exempelvis moderna system för inpassering – med exempelvis kort eller blippar – så kan dessa enkelt integreras mot era fastighetsboxar och med detta skapa en ännu smidigare vardag.

Med fastighetsboxar så kan ni som BRF ta ett gemensamt steg mot en säkrare, bekvämare och lite snyggare vardag. Det handlar om en rejäl investering som ni samtliga kommer att dra nytta av.

Kategorier
Catering

Låt en cateringfirma ordna maten

Alla vet, egentligen, vad det viktiga med möten, fester och konferenser är. Maten, givetvis. Ta och kontakta en cateringfirma och gör alla deltagare lyckliga.

Festfixare i alla typer av kontext och på alla nivåer vet en del om livet. Till exempel att det är en del att göra när det drar ihop sig till sammankomster av alla de slag. Beroende på vilken typ av möte det handlar om ser jobbet olika ut men mycket är detsamma. Lokaler, tidsbokningar och så förstås det viktigaste – maten.

Ska jobbet ha en halvdagsutbildning med inbjuden föreläsare? Är det dags för det årliga marknadsmötet för tvåhundra personer och med övernattning? Är det äntligen dags för Anna och Elisabet att knyta hymens band? Räkna alltid med att alla närvarande går och väntar på att få mat. God mat och tillräckligt av varan.

Hitta din perfekta cateringfirma

Halvdagsmöten kräver sin kvinna och sin man. När den inträffar på förmiddagen behöver deltagarna väckas och mutas för att komma igång. Kaffe, te och macka brukar fixa den saken. Vill man göra alla ännu gladare ordnar man lunch efteråt. Buffé eller lättare rätt är en smaksak. Eller smörgåstårta. Det går också bra att chocka köttätarna med vegetarisk mat enbart.

När man behöver catering i Växjö behöver man också hitta en bra leverantör. Vilka är då kriterierna? Tillgänglighet och variation är viktigt. Det gör inget alls om firman dessutom kan ordna lokaler och se till att kompetent servicepersonal tar hand om servering och allt annat praktiskt.

Kategorier
Städ

Därför ska man ta hjälp med flyttstädning i Stockholm

En flyttstädning i Stockholm tar lång tid att utföra. Särskilt för den som är ovan. Bättre är därför att överlåta städningen till en professionell städfirma.

En flyttstädning är tidskrävande, särskilt om man är ovan och inte har en professionell städutrustning. Vill man spara tid och slippa stressen och oron över att inte hinna klart i tid ska man i stället anlita en städfirma. Det behöver inte vara särskilt kostsamt då man kan använda sig av rutavdraget.

Det finns gott om städfirmor som erbjuder flyttstädning. För att bostaden ska hinna städas klart innan nycklarna ska överlämnas gäller det att boka in städfirman i god tid. Hur lång tid det tar att flyttstäda en bostad beror på hur stor den är och hur smutsigt det är. Har man gamla fönster som ska putsas mellan glasen tar detta också mer tid.

En flyttstädning får inte vara för billig

Priset på flyttstädning i Stockholm kan variera en hel del mellan olika firmor och det kan därför löna sig att ta in mer än en offert. Men en flyttstädning kan heller inte kosta för lite. Därför gäller det att se upp för de företag som begär extremt lite för en flyttstädning.

Detta eftersom de sällan är seriösa eller särskilt bra på att städa. I stället ska man välja en städfirma med bra referenser och som lämnar garanti på sin städning. Vill man kontrollera ett städföretag kan man göra det genom att ringa Skatteverket och uppge organisationsnumret. Då får man veta om företaget är registrerat och om det finns några obetalda skatter.

Besök https://www.stockholmflyttstädning.nu för att få hjälp att hitta rätt firma för flyttstädning.

Kategorier
Marknadsföring

Fasadskyltar i Stockholm för företag

Hur lockar man bäst in kunder till sin restaurang? När det finns en hård konkurrens är det något som måste sticka ut – fasadskyltar i Stockholm kan lösa det.

Kevin hade en stor dröm i sitt liv, det var att en dag öppna sin egna restaurang. Det kändes som ett projekt långt borta, men han fortsatte drömma. Kevin höll ständigt koll på marknaden efter en passande lokal att ha sin restaurang i. Det var inte det enklaste att göra. Just nu jobbade han på en restaurang och drev vid sidan om även en food truck.

En dag hittade Kevin det perfekta stället. Det hade sen tidigare varit en restaurang, så allt som behövdes fanns redan inne i den. Kevin tvekade inte på att restaurangen skulle gå bra, men nu var han tvungen att nå ut till kunderna. Han annonserade vilt att restaurangen fanns och vad för slags meny han erbjöd, men det behövdes något mer.

Det går inte att bli missad med fasadskyltar

Kevin var ganska snabb på att öppna restaurangen och hade inte riktigt fått ordning på allt. Det kändes dessutom som att många kunder missade hans restaurang, bara för att den inte var skyltad nog. Detta var inget långvarigt problem dock.

Kevin hade tagit kontakt med ett företag i Stockholm som fixade personliga fasadskyltar. Den skulle sitta högt och tydligt, med namnet på restaurangen i en härlig ledbelysning. Kevin var säker på att när den kom upp, då blev det allt mer populärt och människorna började strömma in.

Mer information kring fasadskyltar kan du hitta på denna sida: https://www.fasadskyltarstockholm.se/

Kategorier
Annat

Företag i Stockholm fick företagsmassage

Arbetsgivares bästa sparknep är att ta väl hand om sina anställda. Genom att boka företagsmassage i Stockholm förebygger man problem med axlar och rygg.

Verkstaden hade många års erfarenhet vilket innebar att många kunder valde att anlita dem. Företagets ägare var duktig på att hålla i slantarna, något som märktes när arbetsbördan blev hög. Personalen fick ont i både axlar och rygg och sjukskrev sig allt oftare vilket inte var bra alls för företagets ekonomiska utsikter.

Det var hans kontorist som uppmärksammade honom på att det inte alltid var till fördel att hålla i slantarna. Ibland behöver man satsa för att få något tillbaka. Bland annat tyckte hon att de anställda skulle få massage för att bättre klara sina arbetsuppgifter. Det var först när hon pratade sjukskrivningskostnader som han reagerade.

Företagsmassage på prov

Smart som kontoristen var hade hon givetvis redan innan chefen frågade hittat ett företag som erbjöd företagsmassage i Stockholm. Men hon hade även förstått att idén måste komma från honom. Därför hade hon lagt ut lite trevare och information här och där för att få honom att fastna på kroken.

Så bar det sig inte bättre än att han en dag ropade in henne på sitt kontor. Han ville att hon skulle ta kontakt med företaget och boka in dem några gånger för att prova på tjänsten. Något som hon gjorde med det samma. Det dröjde inte länge innan resultatet visade sig. Personalen verkade gladare och sjukskrev sig inte lika ofta. Chefen skröt gärna om att hans idé hade fått en så fin effekt.

Kategorier
Juridik

Aktieägaravtal – skapa klarhet och trygghet

Att man inte kan spå i framtiden är ett faktum. Oavsett om du är en privatperson eller grundare till ett aktiebolag så är framtiden ett oskrivet kort där en massa överraskningar – positiva såväl som negativa – kan komma att dyka upp.

Fördelen med att ha ett aktiebolag är att du som grundare tillsammans med andra aktieägare kan stipulera vad som gäller vid olika scenarion. Genom att upprätta ett aktieägaravtal så kan ni bringa klarhet för framtiden och genom detta också minska risken för framtida konflikter, bråk och tvister.

Ett aktieägaravtal är inget obligatoriskt att upprätta för ett aktiebolag. Det är ingen offentlig handling – man kan själv välja om man vill upprätta avtalet. Det finns emellertid väldigt många fördelar med att kontakta en affärsjurist och med dennes hjälp titta närmare på hur ett aktieägaravtal kan se ut – och vad ni själva vill att just ert ska innehålla.

Det senare är viktigt: i och med att det inte handlar om någonting obligatoriskt så kan man också bestämma exakt vad det egna avtalet ska innehålla och samtliga intressenter kan också vara med och föra in detaljer och klausuler som de tycker är viktiga. Ett aktieägaravtal ser, baserat på detta, också väldigt olika ut beroende på vilket företag det handlar om. Vissa saker brukar nästan alltid finnas med – medan andra detaljer blir mer ovanliga att se.

Varför upprätta ett aktieägaravtal?

Den stora fördelen med att upprätta ett aktieägaravtal ligger i att dokumentet som signeras ger värdefull vägledning och klarhet för framtiden. Hur hanterar man en försäljning av aktier, vad sker om någon vill sluta och hur ska man hantera olika scenarion och eventuella konflikter i övrigt?

Man kan även se att exempelvis klausuler gällande konkurrens kan föras in i ett aktieägaravtal och genom detta säkerställa att en person inte – inom en viss tid – startar eget företag inom samma bransch, eller väljer att gå över till en konkurrerande verksamhet. En annan viktig detalj är mer morbid och handlar om vad som ska hända med aktier om någon avlider – eller om exempelvis vederbörande skiljer sig och om aktierna i så fall ska räknas som enskild egendom?

Det finns, kort sagt, en massa olika scenarion att ta i beaktning när ett aktieägaravtal ska upprättas. Viktigt är att man dels anlitar en sakkunnig jurist för hjälp med att upprätta avtalet och dels att alla berörda parter inkluderas i framställandet av detta. Man ska få komma med egna förslag och åsikter om vad avtalet ska innehålla och man ska – viktigt! – också ges en chans att verkligen läsa igenom detsamma innan det signeras.

Kategorier
Ekonomi

Att välja bokföringsprogram

Nuförtiden behöver det inte vara svårt att, som egenföretagare, själv föra bok över ekonomin. Det finns smarta bokföringsprogram som använder sig av en app.

Efter 50 år fyllda var Annika trött på att vara anställd. Dessutom hade hon en del hälsoproblem som betydde att det var jobbigt för henne att upprätthålla en halv åtta till fyra-tillvaro på en arbetsplats. Hon bestämde sig därför för att det var läge att starta eget och börja frilansa.

Barnen var utflugna, maken hade ett välbetalt jobb och hon själv hade haft möjlighet att skapa ett rejält fondsparande inför kommande pensionering. Den ekonomiska risken som det innebar att säga upp sig från en fast anställning kunde därför sägas vara godtagbar.

Ett modernt bokföringsprogram

Vad gällde just ekonomi fanns det dock en annan, avgörande fråga. Fanns det någon metod för enkel bokföring som hon kunde använda sig av? Rimligen borde någon ha tagit fram en sådan metod, med tanke på alla möjligheter till förenkling som all digitalisering innebär. Tänk bara på vilken skillnad det var att deklarera nuförtiden jämfört med hur det var när hennes föräldrar var i hennes ålder.

Efter en sondering av terrängen, i form av lite sökningar på internet, kom hon fram till att det absolut fanns smarta alternativ till gammaldags pappersbaserad bokföring. Särskilt fastnade hon för en variant som använde sig av en app i vilken man enkelt fixade all bokföring, utan att ens behöva känna till skillnaden på debet och kredit. Gratis var det också. Den fick det bli.