Kategorier
Säkerhet

Brandlarm ett viktigt inslag i Stockholm

Som i alla fastigheter i Stockholm är det viktigt att ha brandlarm på företag. Genom att installera brandlarm som är kopplat till en portal är tryggheten hög.

De nya lokalerna var fantastiska. Stora, ljusa och välrenoverade. Andreas var nöjd. Nu skulle alla arbetsplatser installeras. Det kunde låta enkelt men han hade trettio telesalesoperatörer som alla hade ett eget skrivbord med all den utrustning som krävdes. Så det var placering av möbler men först och främst var det tele-teknikerna som skulle ha en hel del att göra.

Andreas hade hållit på med allt annat runt omkring som försäkringar och säkerhetslarm. Nu diskuterade han med larmföretaget om brandlarm. Det var viktigt att ha ett bra sådant ifall oturen var framme. Det skulle säkra att brandkåren kom till platsen snabbt och kunde påbörja släckningsarbetet. Han hade givetvis sett till att huset var brandsäkert med brandisolering för att ytterligare bromsa eldens framfart men man kunde inte ha för mycket säkerhet.

Smarta brandlarm

Företaget han hade anlitat när det kom till larm var väl insatt i tekniken som utvecklades i en rasande hastighet. Larmet han tittade på skulle skicka en notis till hans mobil så att han visste vad som hände. Samtidigt skulle larmet gå till en central som skulle skicka information till rätt mottagare, i det här fallet brandkåren. Andreas hade anlitat samma företag för inbrottslarmet så det var otroligt smidigt. De kunde installera brandlarm i Stockholm bara dagar efter beställning.

Det kändes tryggt att veta att säkerhetsföretaget hade allt under kontroll. Det gjorde att Andreas kunde sova gott om nätterna i vetskap om att även han skulle få information om något hände. Brandlarmet installerades och Andreas fick en app i sin mobil där han kunde hitta information när han behövde. Nu såg han bara fram emot att de anställda skulle ta plats vid sina skrivbord och att telefonslussarna skulle öppnas.

Kategorier
Säkerhet

Lita på ett säkerhetsföretag 

Vill du slippa ideliga inbrottsförsök är det bäst att du satsar på säkerheten. Ett seriöst säkerhetsföretag skyddar både datorer och byggnader från intrång. 

En övervakningskamera eller belysning med rörelsedetektor kan ha en avskräckande funktion när det gäller att stoppa tjuvar. Synliga skyltar med larmsymboler visar att det finns någon form av inbrottslarm kopplat till fastigheten. Kontakta ett säkerhetsföretag för att få veta mer om vilka produkter och tjänster det finns. 

Kanske är du mest rädd för skadegörelse när det gäller inventarier eller stöldbegärlig egendom som är svår och dyr att försäkra. Det kan också gälla att du vill skydda dina företagshemligheter så att ingen information hamnar i orätta händer. 

Säkerhetsföretag installerar det mesta 

Ett säkerhetsföretag kan hjälpa dig med brandväggar och virusskydd för datorer, men även riktiga branddörrar som avgränsar olika ytor och minskar skadorna vid en verklig eldsvåda. Övervakningssystem kan installeras i hela huset och fasaden kan bevakas elektroniskt för att se eventuella obehöriga besökare. 

Det finns också stängsel och rejäla lås som står emot det mesta när det gäller inbrottsförsök, så frågan är vad det är du behöver skydda. Ett säkerhetsföretag hjälper dig med de praktiska lösningarna på dina problem. 

Intern bevakning med säkerhetsföretag 

Det kanske är intern information som är känslig och du kanske vill övervaka din personal på ett bättre sätt. Du vill eventuellt kunna kontrollera vad de gör när du inte är på plats och hur lojala de är. Det finns övervakningssystem som kan mäta hur långa telefonsamtal är och hur aktiva de anställda är på olika sätt. 

När det gäller tillgång till olika lokaler i huset är det ett enkelt problem att lösa. Det går att programmera lås så att man styr exakt vem och vilka som får vistas i en lokal. Du kan se när folk loggar in på ditt företag. Ett säkerhetsföretag levererar utrustningen.

Ta reda på mer genom att besöka: loxea.se

Kategorier
Flytt

Kontorsflytt i Stockholm – användbara tips och råd

Ska ni flytta till nya lokaler i Stockholm? En kontorsflytt kräver noga planering för att verksamheten snabbt ska komma igång igen. Här kommer några tips.

En kontorsflytt måste planeras noga, detta för att verksamheten inte ska påverkas negativt och för att man snabbt ska komma igång igen på den nya adressen. Då det är mycket att fixa gäller det att börja i god tid. För att inget ska glömmas bort eller falla mellan stolarna är det bäst att utse en person som huvudansvarig för flytten. Men är det en riktigt stor flytt kan det till och med vara nödvändigt att ta hjälp utifrån.

En kontorsflytt innebär inte bara flytt av möbler, datorer och skrivare, man måste även flytta arkiv, nätverksanslutning och mycket mer. För att man snabbt ska kunna packa upp på den nya adressen och hitta allt är det viktigt att alla flyttkartonger märks ordentligt med innehåll. Detta är ett tidskrävande arbete och har man inte den tid som krävs är det bättre att man överlåter packningen till en flyttfirma som är specialiserade på kontorsflytt.

Så mycket kostar en kontorsflytt i Stockholm

Hur mycket en företagsflytt i Stockholm kostar beror på hur omfattande den är och hur långt man ska flytta. Väljer man att även ta hjälp med packning, uppackning och iordningställande av det nya kontoret kostar det mer. Men detta är en kostnad som det brukar löna sig att ta då det ofta innebär att man kommer igång mycket snabbare på den nya adressen.

Då priserna kan variera mellan olika flyttfirmor lönar det sig ofta att ta flera offerter och jämföra priser. Men det är viktigt att den flyttfirma man anlitar är erfaren och är expert på kontorsflytt. Be därför också om referenser från tidigare kunder och ring upp dessa och ställ frågor om flyttfirman.

Kategorier
Fruktbud

Fruktkorg på jobbet blir mer och mer populärt

Vem vill inte ha en fruktkorg på jobbet som bara står där och lockar med all den goda frukten. Det blir en syn för ögat som får snålvattnet att rinna till.

Det är en ynnest för alla de anställda att få en sådan fin gåva som en fruktkorg på jobbet. Det blir ett steg i rätt riktning för att infria företagets satsning, vilket ska bidra till bättre hälsa för alla anställda. Ytterligare ett sätt kan vara att ha kickoffer och erbjuda massage på arbetstid.

Säkerligen är det så att det finns ännu mer fördelar med att vara anställd på det företag som ger bort gratis frukt till sina anställda. Kanske har man trevliga möten där var och en kan få komma till tals. Du har troligtvis möjlighet att bli både sedd och hörd av ledningen på företaget vilket ger dig arbetslust.

En fruktkorg på jobbet kan rädda dagen

Om man har haft en hetsig morgon med mycket stress, långa bilköer, trångt i kollektivtrafiken eller bekymmer med att få barn till både förskola och skola, då kan det vara en fullständig räddning att kunna greppa en frukt när man kommer till jobbet. Näringen i den kommer att komma väl till pass.

Medan fruktens sötma imploderar i hela ditt system kan du slappna av och börja fungera normalt igen. Tillsammans med några djupa andetag i minimeditation och stillhet har du varvat ner lika mycket som om du haft en relativt lugn morgon. Frukt och några andetag gör susen för din dag.

Ta reda på mer genom att besöka: fruktkuriren.se

Kategorier
Flytt

Varför en kontorsflytt? 

Dags för en kontorsflytt? Att byta kontor är något som man som företagare får ställa in sig på. Det händer med jämna mellanrum, men av olika skäl. I vissa fall kan en kontorsflytt ske som en följd av att man som företag har en tydlig medgång: man anställer nytt folk – och med detta måste man också ha nya, större lokaler. I vissa fall kan även det motsatta ske.

 I motgång så blir man tvungen att dra ner på både personalstyrka och hyreskostnader. En kontorsflytt sker då från större till mindre lokaler. 

Att byta kontor för att attrahera nya kunder är även det ett skäl som i synnerhet i större städer har relevans. Att ha sin verksamhet på rätt ställe i Stockholm kan skapa en enorm förändring vad gäller vinst och omsättning. 

Tips inför en kontorsflytt 

Hur ska man då tänka vid en kontorsflytt? Vi tänkte här nedan gå igenom några snabba tips som kan förenkla för er – enligt följande: 

  • Packa rätt. Vissa företag låter de anställda sköta packningen av de mer personliga tillhörigheterna. Det kan handla om datorer och annan elektronik som används inom arbetet. Viktigt är då att man packar på rätt sätt – och att man som företag också tillhandahåller exempelvis bubbelplast, kartonger och annat som kan reducera risken för skador. 
  • Välj en flyttfirma. Man bör emellertid alltid ta professionell hjälp i samband med en kontorsflytt – och vi skulle definitivt ge rådet att man tar hjälp även med ovan nämnda packning. Det finns idag flyttföretag som erbjuder kompletta lösningar – från start till mål – vid en kontorsflytt. Det innebär att man även hjälper till med olika installationer och att man, genom detta, också kan se till att ert företag snabbt kan komma igång med arbetet igen – men då i nya lokaler. 
  • Välj rätt flyttfirma. Långt ifrån alla flyttföretag kan klara av en trygg, säker och effektiv kontorsflytt. Se alltid till att det finns referenser att ringa – och var noga med att kolla försäkringar och garantier innan nu skriver ett avtal. 

Läs mer information och tips för dig på webbplats: officerelocation.se

Kategorier
Marknadsföring

DOOH har stora fördelar 

Skyltreklam ute i samhället har många fördelar. DOOH är en flexibel uppfinning, information kan ändras på ett ögonblick och budskapet når fram där folk finns. 

DOOH har tagit reklamskyltar till en helt ny nivå. Ordet står för Digital out of home och betyder helt enkelt digital information ute i samhället. Det kan vara rörliga bilder i en skyltreklam som folk ska uppmärksamma. Det kan också vara samhällsinformation. 

Fördelen med DOOH är att flera skärmar kan visa samma sak. När det ska ske en ändring görs denna från en dator, och då uppdateras alla skyltarna samtidigt. Det sparar oerhört mycket arbete. Förr fick man göra nya skyltar, och informationen blev ändå inaktuell snabbt. 

Rätt målgrupp för DOOH 

Reklam för mode och smink finns ofta runt busshållplatser där många ungdomar vistas. Mitt i staden kan man se DOOH med diverse bioreklam för filmer som visas i hela landet. Stora jippon med annonskampanjer under en period kan lätt bytas mot annan reklam när tiden har gått ut. 

På flygplatser och tågstationer är målgruppen för DOOH förstås resenärer som är på väg någonstans. Alla kan se den digitala tågtidtabellen på väggen och får reda på vilket tåg som går, vilket spår det gäller och aktuell avgångstid. När det blir förseningar kommer ändringen upp snabbt på tavlan. 

DOOH för priser och varor

I butiker och varuhus förekommer det reklam för utvalda varor, kundrabatter och specialpriser. Med DOOH inspireras kunderna till att laga viss mat eller köpa aktuella säsongsvaror. Digitala skyltar för prissättning har också fördelen att de hålls uppdaterade med några knapptryck från en dator. 

DOOH är arbetsbesparande för butikspersonalen, där rätt pris scannas in elektroniskt. På järnvägsstationer behövs det inte heller så mycket personal för information. Så annonsering med DOOH ger bra service och är ett framgångsrikt koncept för målinriktad reklam och information åt allmänheten.

Kategorier
Logistik

Tredjepartslogistik – spara pengar med rätt partner 

Hur mycket pengar lägger ert företag i onödan på frågor som rör logistik? Ser man rent generellt på saken så finns det väldigt många företag som blöder pengar i dessa frågor – och som gör detta helt i onödan.

 Företag i gemen har svårt att släppa kontrollen, man vill ha full koll in i minsta detalj. Vilket är bra då det kommer till själva kärnan i verksamheten, men betydligt sämre då det handlar om områden som man saknar spetskunskaper inom. 

Undermåliga system kostar pengar 

Logistik är ett ypperligt exempel på detta. Man kan se att ordrar försvinner, man kan se att lagerhållningen är för stor – eller för liten – man kan se att transporterna tar för lång tid och man kan se att anställda antingen står sysslolösa eller att de drunknar i jobb. 

Det handlar dessutom om att minsta miss i detta kan innebära en förlorad kund. Logistiken blir själva ansiktet man visar utåt och misstag inom detta skapar stora problem. Kort sagt: företag som själva vill ha kontroll förlorar pengar, de förlorar anseendet och de förlorar, kort och gott, sin kontroll. 

Tredjepartslogistik ger fördelar 

Tredjepartslogistik är en bättre lösning. Genom att vända sig till tredjepartslogistik och anlita en partner inom detta så får man också ett mer friktionsfritt flöde – utan flaskhalsar och med mindre kostnader. Företag som erbjuder tredjepartslogistik har redan byggt upp fungerande formler och etablerat ett värdefullt, stort närverk. Du hoppar således rakt in i ett fungerande system – men du gör det på dina egna villkor. 

Det fina med tredjepartslogistik är nämligen att det är en tjänst som alltid anpassas mot dina behov. Hur dina konkurrenter arbetar saknar relevans: det är ditt företag och era unika behov man utgår från – och man är också anpassningsbar för framtida förändringar. 

Lågsäsong och färre ordrar – inga problem. Juletider och intensiva veckor med extrem påfrestning? Det ordnar sig! Med rätt partner inom tredjepartslogistik förvandlas hela den delen av verksamheten till ett välspelande piano.

Kategorier
Utbildning

Kommunikativt ledarskap för nutidens företagande

Det är  svårt att vara en bra företagsledare när företagets personal ökar. För att få ett bra samarbete är en kurs i kommunikativt ledarskap ett plus.

Det hade gått åtta år sedan Anders startade sitt it-företag. Först jobbade han ensam och drev företaget som en enskild firma. Det var tufft ekonomiskt men i efterhand kunde han se hur enkelt livet hade varit då. Nu har företaget ökat till över ett hundra anställda och var betydligt svårare att hantera.

Han hade pratat med andra företagare som var äldre än honom och de hade sagt att han fick räkna med att själv driva företaget och vara den personen som de flesta hade åsikter om. Trots att de hade mycket erfarenhet var han övertygad om att det måste finnas ett annat sätt. Han hade sett andra företagare som hade ett bra förhållande till sina medarbetare.

Kunde kurs i kommunikativt ledarskap vara en bra investering?

Under en företagsfrukost bestämde han sig för att höra sig för med de yngre cheferna om de var intresserade av att träffas och diskutera och kanske hjälpa varandra när de körde fast. Flera tackade ja till erbjudandet och ett möte bokades in följande vecka. Något som Anders såg fram emot.

Det visade sig att även flera av de andra hade företag som växte fort. Något som gjorde det svårt att följa med vågen på ett bra sätt. En av dem som kommit en bit på väg rekommenderade en kurs i kommunikativt ledarskap hon själv gått. Nyfiket lyssnade de till vad hon, Lotta, hade att säga.

Hyrde in en utbildare i kommunikativ ledarskap

Flera av dem som deltog i mötet ville gå en sådan kurs och några med riktigt stora företag hade personal de ville skicka. Så vore det inte smart att se om de kanske kunde hyra in en utbildare i kommunikativt ledarskap som kunde ta hand om bara dem? De beslutade att höra sig för hos företaget som hade använts av mötesdeltagarna.

Några veckor hade gått och de hade haft sin första kurs sammankomst. Det var en underdrift att säga att de var överraskade över att kursen var så bra. De var överens om att det skulle göra stor skillnad på arbetsplatserna. Det skulle bli betydligt bättre samarbete mellan chefer och anställda. En ny era skulle snart börja för dem alla.

Kategorier
Markuthyning

Maximera din affärspotential genom att hyra ut mark i Stockholm

Att äga mark i Stockholm är som att inneha en skattkista. Marknadsvärdet för mark i vår vackra huvudstad har stigit i en hisnande takt de senaste åren, och möjligheterna för den som äger mark att dra nytta av detta är oändliga.

I den här artikeln kommer vi att utforska fördelarna med att hyra ut mark i Stockholm och hur du kan maximera din affärspotential genom att erbjuda tilläggstjänster.

Varför hyra ut mark i Stockholm är en smart affärsidé

För att förstå varför att erbjuda mark för uthyrning i Stockholm är en smart affärsidé, behöver vi bara titta på stadens pågående tillväxt och efterfrågan på mark. Stockholm är en av Europas snabbast växande städer, och det finns en konstant ökande efterfrågan på mark för olika ändamål, såsom företagslokaler, lagerutrymme och evenemangsplatser.

För att verkligen maximera din affärspotential när du hyr ut mark i Stockholm är det viktigt att erbjuda tilläggstjänster som gör din mark ännu mer attraktiv för hyresgäster. Här är några tilläggstjänster som kan förvandla din mark till en guldgruva:

Säkerhet och underhåll

Att hålla din mark i gott skick är avgörande för att locka och behålla hyresgäster. Regelbunden städning av området och snöröjning under vintern är grundläggande krav. Dessutom kan du erbjuda säkerhetstjänster för att skydda hyresgästernas tillgångar och säkerställa deras trygghet.

Många företag som hyr mark i Stockholm behöver logistiksupport för att hantera sina dagliga verksamheter. Du kan erbjuda tjänster som lastning och lossning av lastbilar, hantering av containrar och till och med bränsleförsörjning genom en tankstation på plats.

Anpassade lösningar

Var lyhörd för dina hyresgästers behov och erbjud anpassade lösningar. Det kan innebära att du anpassar markområdet efter deras specifika krav, till exempel genom att installera infrastruktur som passar deras verksamhet.

Om din mark har potential som evenemangsplats, kan du samarbeta med evenemangsarrangörer och erbjuda tjänster som parkeringsmöjligheter, tillfällig infrastruktur och säkerhetstjänster för evenemang.

För mer information samt tips besök hemsidan: hyramark.se

Kategorier
Marknadsföring

När kan man använda Drönarfoto & Drönarfilm?

Drönarfoto & drönarfilm har blivit en verksamhet och ett redskap som funnit fler och fler användningsområden eftersom de ger ett nytt perspektiv på tillvaron.

Ordet drönare kommer från engelskans “drone” som bland annat betyder brummande. Det är väl oftast det brummande ljudet som gör att man blir varse att det är en drönare i luften. Drönare har blivit tillgängliga för allt fler och användningsområdena är oändliga.

Som med så mycket annat, exempelvis påstås det att Napoleon uppfann konserveringsmetoden för att soldaterna skulle kunna ha med sig mat, har utvecklingen gått framåt på grund av krig. De första drönarna som kan mäta sig med dagens uppfanns redan 1935.

Från enkla radiostyrda maskiner till Drönarfoto & Drönarfilm

I början på 1900-talet använde amerikanska armén spionballonger för att observera fienden. Ballongerna kunde emellertid inte styras utan var beroende av väder och vind. Under andra världskriget utvecklade amerikanska flottan små radiostyrda flygplan som sedan utvecklades till att bli som helikoptrar.

Den yrkesmässiga benämningen på drönare är “Unmanned Aerial Vehicle – UAV” och definitionen på en drönare är att den ska kunna hovra över sitt mål och återvända till sin bas. De drönare som idag används till att ta drönarfoto tillhör de mer avancerade och kräver utbildning och drönarkort för att få hanteras.

Drönarfoto & Drönarfilm kan rädda liv

Dagens drönare finns i olika klasser och indelas efter vikt och storlek. De mer avancerade drönarna används kommersiellt men främst av militär, polis och räddningspersonal. Skogsbränder, oljeutsläpp och översvämningar kan bevakas med den nya tekniken och gör det lättare att få överblick över situationen.

I kommersiella sammanhang har ju mäklare fått stor användning av drönarfoto eftersom de kan ge ett bra perspektiv på en fastighet och dess läge. Vi har också vant oss vid att kunna se cykel- skid- och ridtävlingar från ovan men de som arbetar med tekniken vet att möjligheterna är oändliga.